Kriterijumi po kojima delimo web sajtove
- Podela web sajtova prema sadržaju - nameni: personalni (lični) web sajtovi, komercijalni web sajtovi, informativni web sajtovi, blogovi, forumi, socijalne mreže, web sajtovi za deljenje sadržaja, web direktorijumi, web alati...
- Podela web sajtova prema interaktivnosti sa posetiocima: Statički i dinamički web sajtovi
- Podela web sajtova prema tehnologiji izrade: HTML, XHTML, web sajtovi sa CMS-om, Flash web sajtovi
Kako god podelili web sajtove, jedno im je zajedničko: svi nastoje da imaju što veću posećenost! Za koji web sajt ćete se Vi odlučiti najviše zavisi od Vaših potreba, a ne retko i od finansijskih mogućnosti . Ako je u pitanju Vaš biznis, preporičujemo Vam da se ne ustručavate da uložite u kvalitetan web sajt, jer će Vam se ta investicija vrlo brzo isplatiti.
Podela web sajtova prema nameni
- Personalni (lični) web sajtovi
Potreba ljudi ili organizacija da drugima kroz slike i reči predstave sebe, svoju organizaciju, porodicu, aktivnosti, interesovanja, razmišljanja... doprinela je popularnosti ovog tipa web sajtova. Na internetu je moguće pronaći besplatan prostor za ubacivanje takvih sadržaja, ali to treba izbegavati jer imaju mnoga ograničenja i u potpunosti zavise od matičnog web sajta.
- Komercijalni sajtovi
Komercijalni web sajtovi imaju za cilj da predstave proizvode i usluge koje nudi vlasnik sajta i privuče potencijalne klijente. Osim jednostavnog predstavljanja roba i usluga komercijalni web sajtovi sve češće omogućavaju online naručivanje i plaćanje preko interneta. Danas se prisustvo na internetu podrazumeva za svaku ozbiljnu firmu. Ovi web sajtovi treba da budu jedinstveni, privlačni posetiocima i jednostavni za korišćenje, u protivnom, umesto da privuku, mogu da odbiju potencijalne kupce, odnosno korisnike usluga koje web sajt nudi.